تبیان، دستیار زندگی
پرس و جوها چیزی بین فیلتر و جدول هستند. با استفاده از پرس و جو می‌توانید تركیبی از فیلدهایی از جدول‌های مختلف را مشاهده كنید و این لیست را طوری فیلتر كنید كه فقط ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك پرس و جوی ساده انجام دهیم

پرس و جوها چیزی بین فیلتر و جدول هستند. با استفاده از پرس و جو می‌توانید تركیبی از فیلدهایی از جدول‌های مختلف را مشاهده كنید و این لیست را طوری فیلتر كنید كه فقط ركوردهایی را نشان دهد كه می‌خواهید مشاهده كنید. پرس و جوها می توانند برای ویرایش و مشاهده داده‌ها و نیز فراهم كردن اطلاعات برای فرم‌ها و گزارش‌ها بكار روند. ساده‌ترین راه برای ایجاد یك پرس و جو، استفاده از Simple Query Wizard است كه به شما امكان می‌دهد تا مشخص كنید كه چه فیلدهایی باید نمایش داده شوند. می‌توانید فیلدهایی را كه نیاز ندارید كنار بگذارید و در عین حال، همه ركوردها را مشاهده كنید.

كادر محاوره‌ای New Query را باز كنید

چگونه یك پرس و جوی ساده انجام دهیم

در پنجره Database در نوار Objects، روی Queries كلیك كنید و روی Order query by using wizard دابل كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Simple Query wizard باز شود.

انتخاب فیلدها

چگونه یك پرس و جوی ساده انجام دهیم

از لیست كشویی Tables /Queries، جدول مورد نظر را انتخاب كنید. فیلدی كه می‌خواهید در نتیجه پرس و جو ظاهر شود را انتخاب كنید و روی دكمه > كلیك كنید تا آ‎ن را به پرس و جو اضافه كنید. فیلدهای مورد نظر را از جدول‌های مختلف انتخاب كنید و روی Next كلیك كنید. در این مثال، می‌خواهم یك پرس و جوی ساده ایجاد كنم كه تمام مشتریانی را كه در شهر ایندیانا هستند (اسم و شماره تلفن آنها) را از جدول Customers لیست كند. اگر می‌خواستم جزئیات مربوط به اطلاعات كالاها را بدست آورم، می‌بایستی فیلدهایی را از جدول Invoices هم می‌گرفتم.

نامگذاری پرس و جو

چگونه یك پرس و جوی ساده انجام دهیم

برای این پرس و جو، یك اسم تایپ كنید و روی Finish كلیك كنید تا پرس و جو ایجاد شود این پرس و جو به شكل جدول ظاهر می‌شود. (برای فیلتر كردن ركوردهایی كه در پرس و جو ظاهر می‌شوند قبل از كلیك كردن روی Finish ، روی Modify the query design كلیك كنید.).

پرس و جو را فیلتر كنید

چگونه یك پرس و جوی ساده انجام دهیم

اگر تصمیم بگیرید كه پرس وجو را فیلتر كنید(تا مثلاً فقط مشتریان شهر ایندیانا را نشان دهد)، معیار مورد نظر را در برگه داده‌ای كه ظاهر می‌شود وارد كنید. برای فیلتر كردن براساس فیلدی كه در پرس و جو نباشد، آن فیلد را از لیست كشویی یك ستون خالی انتخاب كنید (در كادر Field كلیك كنید تا دكمه لیست كشویی ظاهر شود)، معیار مورد نظر را وارد كنید و علامت تیك را بردارید.

پرس و جو را اجرا كنید

چگونه یك پرس و جوی ساده انجام دهیم

برای نمایش دادن نتیجه پرس و جو، روی دكمه Run Query در نوار ابزار كلیك كنید.

نتیجه پرس و جو

چگونه یك پرس و جوی ساده انجام دهیم

اكسس ركوردها را نمایش می‌دهد و فقط فیلدهایی را نشان می‌دهد كه تعیین كردید. برای بستن پرس وجو، روی × در پنجره مربوطه كلیك كنید.

*توجه  *

جستجو بدنبال فیلدخالی

علاوه بر پیدا كردن ركوردهایی كه دارای فیلدهای حاوی اطلاعات باشد، همچنین می‌توانید از یك پرس و جو برای پیدا كردن ركوردهایی با فیلدهای خالی استفاده كنید. برای جستجو فیلدهای عددی خالی از is Aull برای معیار استفاده كنید و برای فیلدهای متنی خالی ، از دو علامت كوتیشن (ًً) استفاده كنید.

جستجو با استفاده از كاراكترهای عمومی

یك روش دیگر برای جستجو، استفاده از كاراكترهای عمومی است. كاراكترهای عمومی، نمادهایی هستند كه نماینده كاراكترهای دیگر هستند(* برای چند كاراكتر و ؟ برای یك كاراكتر). برای مثال، اگر از CAN* استفاده كنید نتیجه ، اسم‌هایی مانند CANNON و CANTON خواهد بود.