تبیان، دستیار زندگی
دو دو چرخه سوار کشورمان روز پنجشنبه در حالی که در جاده کرمان - ماهان مشغول تمرین بودند ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوادث غم انگیز در ورزش

حوادث غم انگیز در ورزش

دو دو چرخه سوار کشورمان روز پنجشنبه در حالی که در جاده کرمان - ماهان مشغول تمرین بودند توسط یک دستگاه خودرو پراید زیر گرفته شدند و جان باختند.

به نقل از مهر، دو دوچرخه سوار کشورمان که پیشینه حضور در اردوهای تیم ملی را هم دارند، صبح روزپنجشنبه در حالی که مسیر جاده کرمان - ماهان را طی می کردند توسط یک دستگاه خودرو پراید که راننده آن دچار خواب آلودگی بود زیر گرفته شدند و در دم جان باختند.

بر پایه این گزارش، دوچرخه سواران 4 نفر بودند که زینعلی و نجات زمانی از حادثه جان سالم به در بردند اما جاسم ایران منش و محمدحسن تیرانداز فوت شدند.

این دوچرخه سواران پیش از این از سوی فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در اردوهای تیم ملی هم حضور یافته بودند.

همچنین به نقل از ایسنا، احمد محمدی وزنه‌بردار دسته 69 كیلوگرم تیم ملی حفاری اهواز كه 16 آبان‌ماه، در شهر خودش مسجدسلیمان در حین تمرین با وزنه 130 كیلوگرمی بود، از ناحیه گردن دچار مصدومیت شدید شد و در حال حاضر در بیمارستان گلستان اهواز بستری است.

وزنه‌بردار 23 ساله مسجدسلیمانی به گفته مربی‌اش در حین تمرین با وزنه 130 كیلوگرم به دلیل عدم هماهنگی بین حركات در اجرای حركت یك ضرب، وزنه با گردن وی برخورد كرد و باعث جابجایی دو مهره گردنش شد.

حوادث غم انگیز در ورزش

پزشكان معالج وی موفق شدند یكی از 2 مهره را بدون عمل جراحی در محل اصلی خود جای دهند. پزشك معالج محمدی معتقد است كه نخاع او تحت فشار بوده و كمی صدمه دیده است و برای جا انداختن مهره دیگر نیاز به یك عمل جراحی است كه متاسفانه فعلا وضعیت تنفسی بیمار اجازه عمل جراحی را به ما نمی‌دهد.

طبق اظهارات والدین محمدی، تاكنون هیچ مبلغی از سوی باشگاه برای درمان فرزندشان پرداخت نشده و تمام هزینه‌ها را خودشان پرداخت كرده‌اند.

این در حالی است كه محمد زمان مهمدی، سرمربی تیم ملی حفاری اهواز به خبرنگار ایسنا گفت: شركت ملی حفاری اهواز تمامی هزینه و حتی تمام مبلغ قرارداد وی را به خانواده اش پرداخت می‌كند.

رئیس خدمات رفاهی و اجتماعی شركت ملی‌حفاری ایران گفت: حیدر بهمنی، مدیرعامل شركت ملی حفاری طی ملاقاتی كه از احمد محمدی داشت به والدین وی قول داد كه علاوه بر كمك مالی كلیه هزینه‌های درمان را نیز پرداخت ‌كنند.

علیرضا مرادحاجتی همچنین اظهار داشت: شركت ملی حفاری ایران هزینه‌های درمان احمد محمدی را هر مقدار كه باشد پرداخت خواهد كرد و هیچ منع قانونی وجود ندارد ولی تاكنون والدین وی تماسی با ما نداشته‌اند و پرداخت هزینه‌ها مستلزم طی مراحل اداری است.

وی ضمن ابراز تاسف از این حادثه متذكر شد: برای درمان و بهبود این ورزشكار هر كاری كه در توانم باشد انجام خواهم داد.

مرادحاجتی خاطرنشان كرد: جلیل قاطع سرپرست تیم وزنه‌برداری ملی حفاری را مامور رسیدگی به این موضوع كرده‌ایم.