تبیان، دستیار زندگی
دهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی هوا - فضای دوبی با حضور بیش از 900 شرکت از 60 کشور جهان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در حاشیه نمایشگاه هوا و فضای دوبی در هفته هوا و فضا

در حاشیه نمایشگاه هوا وفضای دوبی در هفته هوا وفضا

دهمین دوره از نمایشگاه هوا – فضای دوبی تحت عنوان Dubai Air Show"2007 با حضور بیش از 900 شرکت از 60 کشور جهان یکشنبه در دوبی گشایش یافت.

در این دوره بیش از 130 فروند از انواع هواپیماهای جنگی، مسافربری و باربری بر فراز دوبی به پرواز در خواهند آمد.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردها و ساخته‌های خود را در زمینه هوا و فضا با فن‌آوری روز به نمایش خواهند گذاشت.

این نمایشگاه به مدت پنج روز دایر خواهد بود.

کارشناسان مسایل نظامی و فضایی معتقدند که در حاشیه این نمایشگاه قرار دادهای میلیون دلاری بین شرکت کنندگان و کشورهای حاشیه خلیج فارس منعقد خواهد شد. به نظر میرسد قدرت نمائی در این نمایشگاه از آن روسها خواهد بود.

نمایشگاهی که همواره آرزوی برگزاری آن را در کشور خودمان داشتیم ولی به دلیل تحریم های نابجا علیه ایران محقق نشد.

در حاشیه نمایشگاه:

در حاشیه نمایشگاه هوا وفضای دوبی در هفته هوا وفضا

مسکو، 18 آبان، خبرگزاری «نووستی»/ دفتر مطبوعاتی ""روس آبارون اکسپورت" روز جمعه اطلاع داد که جنگنده "میگ-29ام" با بردار کشش قابل انحراف و توان بی نظیر آیرودینامیکی هر روزه پروازهای نمایشی بر فراز نمایشگاه بین المللی هوا-فضای دبی " Dubai Air Show"2007" (نوامبر 11-15 ) انجام می دهد.

بخش مرکزی غرفه روسیه در این نمایشگاه به جنگنده های چند منظوره "سوخوی" و "میگ" تعلق گرفته است.

بازدید کنندگان با قابلیت های "میگ-29 اس ام تی" و "میگ-29 کا" (برای استفاده بر روی عرشه کشتی) و همچنین هواپیماهای آموزشی "میگ-29 کا او ب"( برای استفاده بر روی عرشه کشتی) و "میگ-آ تی" آشنا خواهند شد.

"سوخوی" نیز جنگنده های چند منظوره نسل "4+" را به نمایش می گذارد: "سوخوی-27 اس کا ام"، "سوخوی-30 ام کا 2" و همچنین شکاری بمب افکن "سوخوی-32" (نمونه صادراتی "سوخوی-34" که در خدمت نیروی هوایی روسیه قرار دارد). بازدیدکنندگان غرفه روسیه همچنین با مشخصات فنی جنگنده "سوخوی-35"  که قابلیت بسیار بالایی در مانور پروازی دارد، نیز آشنا خواهند شد.

هواپیمای آموزشی-جنگی  دو نفره "یاک-130" که قابلیت آموزش پروازی نه تنها برای جنگنده های مدرن خانواده "سوخوی-30" و "میگ-29" روسی بلکه مشابه خارجی آنها از جمله "میراژ-2000"، "اف-15"، "اف-16"، " Eurofighter Typhoon"، "اف-22" و"اف-35" را دارد نیز در این غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار داده خواهد شد.

شرکت های هواپیمایی خلیج فارس برای عقد قراداد های خرید هواپیمای مسافربری هجوم آورده اند.
airbus

به گزارش شبکه خبری المنار شرکت های هواپیمایی خلیج فارس برای عقد قراداد هنگفت خرید هواپیمای مسافربری در نمایشگاه هواپیمایی دبی ازدحام کرده اند . شرکت ایرباس اعلام کرد این شرکت در سال جاری در زمینه فروش محصولات خود به دنبال عقد قراداد بیست ملیارد دلاری با شرکت هواپیمایی امارات رکورد بی سابقه ای را ثبت کرده است.

مدیر فروش شرکت اروپایی ایرباس اعلام کرد تقاضاهای خرید امضاء شده به هزار و صد وبیست و پنج هواپیما در مدل های مختلف بالغ می شود . شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد این شرکت در تاریخ خود عظیم ترین قراداد خرید هواپیما را بسته است که شامل صدو بیست هواپیمای ایرباس از نوع A -350و و یازده هواپیمای A-380 و دوازده هواپیمای بوینگ 777 می شود.

رقم کل این خرید ها از هواپیماها و موتورها به بیست و سه ملیار دلار امریکا بالغ شده است و این احتمال وجود دارد که این رقم با احتساب خرید پنجاه هواپیمای اضافی به سی و پنج ملیارد درلار افزایش یابد .

هم چنین شرکت وابسته به صنایع هواپیمایی دبی درخواست خرید هواپیما به ارزش سیزده ملیارد دلار داده است . شرکت هواپیمایی امارات فقط به عقد قرار داد با ایرباس اکتفا نکرده بلکه با شرکت بویینگ نیز برای خرید دوازده هواپیما قرارد بسته که ارزش آن سه ملیارد دلار است.

شرکت هواپیمایی قطر فقط با شرکت بویینگ به ارزش سیزده میلیارد دلار قراداد بسته که شامل پنجاه وهفت هواپیما به اضافه حق خرید سی وپنج هواپیمای جدید به ارزش نه ملیار د دلار است که مبلغ نهایی به بیست و دو ملیارد دلار بالغ می شود.

در کنار این دو شرکت هواپیمایی ، شرکت هواپیمایی عربی که مقر آن در شارجه است به قراد داد خرید سی و پنج هواپیمای ایرباس A-320 را امضاء کرده و شرکت هواپیمایی عربستان بیست و دو هواپیما از دو شرکت بویینگ و ایرباس خریداری کرده است. عقد این قراردادها پرسش های زیادی در خصوص نیاز واقعی این کشورها به این هواپیماها مطرح کرده است.

قرارداد 35 میلیارد دلاری ایرباس با شركت هواپیمایی امارات

در حاشیه نمایشگاه هوا وفضای دوبی در هفته هوا وفضا

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ، در نخستین روز برگزاری نمایشگاه هوایی دوبی ، شركت ایرباس اروپا موفق شد با پشت سر گذاشتن بوئینگ آمریكا ، قرارداد 35 میلیارد دلاری با شركت امارات منعقد نماید .

سال 2007 میلادی بهترین سال برای شركت ایرباس اروپا از نظر میزان قراردادهای منعقد شده با شركتهای هواپیمایی جهان خواهد بود . بزرگترین شركت هواپیمایی خلیج فارس آمادكی خود را برای خرید 70 فروند ایرباس A350 اعلام كرده است . شركت امارات قصد دارد 50 فروند دیگر از این هواپیماها را نیز طی سالهای آینده خریداری كند . خرید 11 فروند ایرباس سوپر جمبو A380 نیز در اولویت برنامه های این شركت قرار دارد

برنامه‌ریزی‌های بوئینگ برای فروش 150 فروند هواپیما تا انتهای سال جاری

boing

کمپانی بوئینگ اعلام کرد که به دنبال دریافت سفارش 150 فروند هواپیما در انتهای سال جاری است. این سفارش به عنوان حسن ختام سال جاری و برای دریافت در نمایشگاه هوایی دبی برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است. مقامات بوئینگ، که به عنوان اولین کمپانی بزرگ هواپیماسازی در جهان مشهور است، پیش‌بینی کرده‌اند که در نمایشگاه هوایی دبی بتوانند 150 فروند هواپیما از مدل‌های 787 و نسل جدید 737 دریافت نمایند. این نمایشگاه که بین یازدهم تا پانزدهم نوامبر برگزار خواهد شد، یکی از بازارهای مناسب برای هواپیماهای غربی از جمله هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به شمار می‌روند. در سال جاری بوئینگ تا کنون 710 فروند هواپیما سفارش گرفته است که یکی از بزرگترین رکوردهای فروش هواپیما در جهان به شمار می‌رود.

تبیان(بخش دانش وفناری)