تبیان، دستیار زندگی
رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران ایشان، راه را برای بینش صحیح مردم و انتخاب اصلح آماده می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله تسخیری :رعایت اخلاق انتخاباتی راه را برای انتخاب اصلح هموار می‌کند
آیت‌الله تسخیری :رعایت اخلاق انتخاباتی راه را برای انتخاب اصلح هموار می‌کند

رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران ایشان، راه را برای بینش صحیح مردم و انتخاب اصلح آماده می‌کند

آیت‌الله تسخیری در گفت‌وگو با  مرکز خبر حوزه افزود: شور انتخاباتی، بیانگر همبستگی عظیم مردمی بوده و پشتوانه بزرگ سیاسی برای نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود.

وی سلامت انتخابات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: وقتی انتخابات بدون تقلب و تزویر برگزار شده و مردم ببینند به رای آنها توجه می‌شود، در عرصه‌های انقلابی حضور جدی‌تر خواهند داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به نقش روحانیت در تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات اشاره و تصریح کرد: روحانیون و نهادهای دینی می‌توانند با توضیح و تبیین اهمیت انتخابات، انگیزه دینی در این عرصه سرنوشت‌ساز را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت و حوزه‌های علمیه بالاترین نقش را در پیروزی انقلاب ایران داشته‌‌اند گفت: حوزه باید مرجع حرکت ملت باشد و با اقدامات روشنگرانه خود زمینه را برای بصیرت اجتماعی، دینی و سیاسی مردم فراهم آورد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات موجب انسجام ملی و عزت جهانی برای جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

آیت‌الله تسخیری در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر رعایت اخلاق اسلامی در مناسبت‌های انتخاباتی تاکید کرد و ابراز داشت: هر حرکتی در جامعه اسلامی باید مبتنی بر اخلاق باشد و اقداماتی چون توهین و دروغ‌پردازی در انتخابات، زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی با انتقاد از در پیش گرفتن روش‌های غربی در برخی از تبلیغات انتخاباتی گفت: اگر اسلام، هدف اصلی ما باشد به این نوع رفتارهای ضد اسلامی و مغایر اخلاق، روی نمی‌آوریم.

وی به توجه اسلام و آموزه‌های دینی به بهره‌مندی از آراء عمومی اشاره کرد و گفت: در آیات مختلفی بر این مسئله تاکید شده که یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی، توجه به توافقات مردمی در امور عمومی است.

آیت‌الله تسخیری خاطرنشان کرد: چون رأی ملت در مساحت‌هایی که شرع در نظر گرفته و نیز زیر نظر ولی‌امر جامعه است اعتبار دارد و طبق قانون اساسی، منتخب مردم باید توسط ولی‌امر تنفیذ شود.